2000-02-09 ✞

I miss you,
I miss your smile
And I still shed a tear
Every once in a while
And even though it's different now
You're still here somehow
My heart won't let you go
And I need you to know
I miss you
I miss the time when you where here
Jag saknar dig.
Det går inte att sluta tänka tillbaka på den tiden då du fanns här. Då allt var bra. Den bästa tiden i mitt liv. Men tiden har jag lärt mig hur stark min kärlek är till dig. Hur mycket jag uppskattade att du fanns där. När jag var liten visste jag inte vad kärlek var. Men jag visste hur betydelsefull du var redan då. Allting hade varit mycket enklare om du hade funnits kvar. Hållit mormor sällskap när jag inte räcker till. Du vet inte hur ont det gör att veta att hon är ensam ibland. Att hon inte har någon som är med henne hela dygnet som du var. Någon som kan ge henne den kärleken ingen kan.

Om jag hade fått en endaste chans, att få säga hur mycket du betyder för mig och hur mycket jag älskar dig för att du fanns där för mig som liten. Att du och mormor gav mig den kärleken som jag behövde.

Du har gett mig så mycket goda minnen. Som när vi åkte och handlade, vi åkte alltid in om blomsterbutiken och handlade en orkidé till mormor. Eller när du, jag och Rebecca åkte till Folkets Park och åkte pariserhjulet. Eller när vi åkte på utflykter och drack mer och åt baguette. Det finns så mycket fina minnen som jag skulle vilja dela, men som kommer ta åratal att skriva ner.

Åh jag är så arg för att du lämnade oss. Jag vill inte låtsas vara glad längre. Jag vill verkligen skrika ut mina känslor, ta ut min ilska på saker. Jag vet att det inte är till någon nytta, att du är borta. Att du aldrig kommer komma tillbaka till oss hur mycket jag än bönar och ber. Hur mycket jag än gråter,hur mycket jag än skriker. Det är till ingen nytta. Du är borta föralltid. Denna känslan kommer bli min död en gång. Saknaden efter dig. Och tänk när mormor har levt klart sitt liv och kommer och håller dig sällskap. Då måste du lova mig att hålla hårt i henne, älska henne som jag har gjort. Du måste lova att berätta för henne hur mycket jag älskar henne, hur mycket jag kommer sakna henne. Du måste berätta att du och mormor är dom mest betydelsefulla personerna i mitt liv och att jag är djupt ledsen över att vi inte fick fler år tillsammans på denna jord. Du måste lova att säga de betydelsefullaste orden till henne från mig, tusen gånger om, varje dag. Om jag någongång fått henne att känna sig oönskad, oälskad, hatad, så måste du berätta för henne att jag aldrig hade kunnat hata henne. Att jag aldrig hade kunnat ändra min känslor för en så betydelsefull person. Du måste ta hand om henne och berätta för henne att vi kommer ses någon gång. Morfar, du måste lova mig att du gör det när väl den dagen kommer.

Världen var aldrig detsamma som när du lämnade oss. Vi saknar dig så innerligt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0