Mår så sjukligt dåligt...

Jag funderar starkt på att bli vegetarian igen.. Jag satt nyss och åt hamburgare med mamma.. Det ploppade upp tankar om just köttbiten som jag åt, vad den hade gått igenom, hur djuret hade blivit behandlat innan den blev nermald till köttet som jag åt. Jättemycket hemska saker åkte igenom min hjärna och jag blev rent ut sagt äcklad. Kände även en broskbit i köttet och fyfan, det var den hemskaste känslan jag har känt, jag fick klökningar.

Jag tycker det är synd om djuren som har en tidsbegränsning på sig att leva. Visst, det kanske är deras "öde" eller deras "väg" enligt människorna. Men jag tycker det är så hemskt och otroligt fel. Blir bara äcklad över att tänka att en bit av ett djur ligger på tallriken framför mig. Och att jag ens överväger att stoppa in det i munnen, tugga och svälja det. Det är det som gör mig så fruktansvärt äcklad och det är anledningarna till att jag överväger att bli vegetarian igen. + att man ska väl inte behöva må såhär dåligt efter att man ätit kött egentligen som jag gör just nu? Då har det väl ändå gått för långt, för mig själv.



Kommentarer
Postat av: Nixh

hade det inte varit för att de skulle bli MAT så hade dem inte kommit till livet alls och antagligen hade raserna varit utrotade sedan länge. Man kan göra val på vilket kött man äter, så att man vet att man får i sig kött från djur som haft ett bra liv. Att bli vegetarian är inget jag rekommenderar alls, framför allt inte i din ålder.

2010-11-02 @ 22:14:23
Postat av: Rosanna

Precis, man kan alltid välja vilket kött man ska äta där man vet att djuren har haft ett bra liv. Men hur vet man det egentligen? Kan man verkligen tro på människorna i dagens läge, på vad dom skriver? Tex. "Djuren har betat fritt och dog en naturlig död" visst nu händer det ALDRIG att man äter kött från en död kossa, men jag menade mer på att dom inte är ärliga. Har ju redan varit vegetarian en kort period förrut så vet vad jag går in på ^^

2010-11-02 @ 22:37:35
URL: http://chaosimsystem.blogg.se/
Postat av: Emma

kom hit och krama mig!!!!!!! <3

2010-11-04 @ 20:32:58
URL: http://emmmeyfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0